måndag, januari 08, 2007

Musik vecka 2

Känns som att 2007 kan bli ett riktigt bra år. Jag ska gifta mig! Men det kan bli riktigt bra av andra anledningar också.

Här kommer listan med vad jag lyssnar på just nu. Kolla in Branford Marsalis version av Bill Cosbys och Quincy Jones funkiga The Ballad of Chet Kincaid från 1990. Den är jazzporr av finaste sort. Jag upptäckte den skivan alldeles nyligen och den är ju magisk! Ungefär lika magisk som Complete Communion– Don Cherrys Blue Note-frifräsare från 1965 med Gato Barbieri på sax. Även den nära mitt hjärta just nu.

Annars vill jag än en gång slå ett slag för Arthur Russells Springfield som även fanns med på min årsbästalista. Här och där fanns också den fantasiska – jag menar fantastisk minst fyra gånger om – remixen av Every Hearbeat med Robyn. Den hittade jag på Discobelle. Sök på "Robyn". Här är en annan bra MP3-blogg, Polloxniner. Förresten, är det någon som vet om man vågar dela filer?

Och slutligen: Salem Al Fakir. Är killen ett geni eller?

The Ballad of Chet Kincaid 5.41 Branford Marsalis "Crazy People Music"
With Every Heartbeat (Meat Boys Remix) 4.32 Kleerup feat. Robyn
Springfield (DFA Remix) 7.55 Arthur Russell "Springfield"
You Are A Star (Shining Star) 7.35 Paolo Fedreghini And Marco Bianchi "Several Additional Waves"
Film 4.28 Oskar Schönning "Oskar Schönning"
Psalm 3.04 Oskar Schönning "Oskar Schönning"
Brazil 7.26 Antônio Carlos Jobim "Stone Flower"
Esta Tarde Vi Llover 5.52 Claudia Acuna "Luna"
Tríptico [Peter Kruder Trip De Luxe] 10.09 Gotan Project "Inspiración Espiración"
Resurreccion del Angel 6.35 Astor Piazzolla "Astor Piazzolla Unmixed"
Complete Communion 6.56 Don Cherry "Complete Communion"
Butterfly 4.23 Stina Nordenstam "The World Is Saved"
Camera Dio 6.14 Stoner, Forss, Borg "The Lektor Tapes"
Like A Pen 6.12 The Knife "Silent Shout"
Pure Vernunft Darf Niemals Siegen / Superpitcher - Wassermann Single Mix 3.56 Tocotronic "Kompakt Total 6"
The Difference It Makes 7.02 The Mfa "Kompakt Total 6"
You're Under Arrest 4.13 Serge Gainsbourg "De Serge Gainsbourg À Gainsbarre"
Aux Enfants De La Chance 4.07 Serge Gainsbourg "De Serge Gainsbourg À Gainsbarre"
Bein' Green 4.59 Mark Murphy "Once To Every Heart"
Fast [Live] 4.16 Eje Thelin "Eje Thelin 1966 with Barney Wilen"
Fall From Grace 3.38 Paddy McAloon "I Trawl the Megahertz"
Good Song 4.15 Salem Al Fakir "Good Song EP"
Dream Girl 4.21 Salem Al Fakir "CD Pool Street August 2006"
Each Day Gets Better 4.01 John Legend "Once Again"
Mr. Jones 7.38 Elvin Jones "Poly-Currents"
Sundays Child 4.45 Bacuzzi "Good People"
Promise You 6.14 Påve "Good People"
Where They At 3.15 T.I. "In Da Streetz"
My Love (Diplo Remix) 4.22 Justin Timberlake "My Love - Single (Featuring T.I.)"
Jack Rabbit 6.00 Herbie Hancock "Inventions And Dimensions"
Theme From "Last Tango In Paris" 3.24 Ocho "Ocho II"
Esprit De Corps 4.51 Paddy McAloon "I Trawl the Megahertz"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tobias!
Ibland (för det mesta) har vi rätt olika musiksmak. Men Salem al Fakir är jag helt med på! Vilken popkung! Jag är i vanlig ordning lite kär i honom... (Och i vanlig ordning, lite gumsjuk ;-))
/Elin B