torsdag, oktober 26, 2006

Musik vecka 43

Jag tänkte införa en ny rutin. Jag tänkte publicera mina spellistor för varje vecka från och med nu. Jag är nämligen en kvadratisk rutinmänniska så jag ser alltid till att varje vecka ha en låtlista som jag arbetar mig igenom. Jag vet, det är kanske lite självupptaget - men se det gärna som inspiration, voyeurism, eller ett tillfälle att gnälla på min musiksmak.

Doj-Doj 7.29 Eje Thelin "Eje Thelin 1966 with Barney Wilen"
Drum Rhythm A 2.15 Koop "Koop Islands"
Forces... Darling 5.03 Koop "Koop Islands"
Last Exit 6.36 Junior Boys "Last Exit"
Neon Rider 2.08 Junior Boys "Last Exit"
Jazz Manifesto 6.43 Ludvig Berghe Trio "Weekend"
Mood of Love 4.35 Jaqee "Blaqalixious"
Headfall 3.57 Jaqee "Blaqalixious"
Side One 15.44 Barbara Mason "Yes, I'm Ready"
Recovery 3.41 New Buffalo "The Last Beautiful Day"
Etoh 5.03 The Avalanches "Since I Left You"
Summer Crane 4.39 The Avalanches "Since I Left You"
Little Journey 1.35 The Avalanches "Since I Left You"
Dorian 6.49 Roy Haynes "Sunday Afternoon At Dingwalls"
Feel Like Making Love 6.07 Ricardo Marrero And The Group Time "Sunday Afternoon At Dingwalls"
Alone (Nils Krogh Remix) 4.41 Tennishero "Blueprints #01"
Sideways 4.09 Andrew Hill "Passing Ships"
Luck Of Lucien 4.34 A Tribe Called Quest "Sunday Afternoon At Dingwalls"
The Cry Of My People 5.45 Archie Shepp "The Cry Of My People"
African Drum Suite (Part One) 0.35 Archie Shepp "The Cry Of My People"
African Drum Suite (Part Two) 7.34 Archie Shepp "The Cry Of My People"
Gothia Limone 4.11 Embee "Blueprints #01"
Side 1 17.30 Al Wilson "Searching For The Dolphins"
Se E Tarde Me Perdoa 2.53 Bossa Tres e Jo Basile "Bossa Tres e Jo Basile"
Nao Faz Assim 2.53 Bossa Tres e Jo Basile "Bossa Tres e Jo Basile"
Koop Islands Blues 4.34 Koop "Koop Islands"
I See A Different You 3.16 Koop "Koop Islands"
Let's Elope 3.14 Koop "Koop Islands"
The View From Her Room 8.08 Weekend "Sunday Afternoon At Dingwalls" Decline In Retrospect 1.58 Ludvig Berghe Trio "Weekend"
Highschool Lover 2.42 Air "The Virgin Suicides"
Bathroom Girl 2.25 Air "The Virgin Suicides"
Dirty Trip 6.12 Air "The Virgin Suicides"
Cemetary Party 2.36 Air "The Virgin Suicides"

4 kommentarer:

Anonym sa...

'Gothia Limone 4.11 Embee "Blueprints #01"'
- Svenska embee från Looptrop?! om ja, hur får man tag den skivan?

Btw så har jag tjuvlyssnat på Miles Davis - Kind of Blue.

Till en början så kändes det mest som slumpmässigt klinkande på instrumenten ackompanjerat av en låg bakgrundstakt.. Men sen när man börjar lyssna noggrannare upptäcker man något helt annat.

Eftersom mitt ordförråd vad gäller beskrivande adjektiv är något tunt, nöjer jag mig med "Mycket trevlig musik "

Jag har förresten fått min macbook nu, har inte riktigt vant mig vid osx ännu men det kommer väl antar jag.

Jonas sa...

Ja det är Embee från Looptroop. Han har gjort ett "soloalbum", Tellings from Solitaria heter det. Det är bitvis ganska enastående och bitvis inte men köp det om du är nyfiken, finns en handful riktigt sköna låtar. Timbuktu är med på två spår, Jose Gonzalez på ett, Looptroop på ett annat plus en del andra gästartister.

Tobydammit sa...

Javisst är det den Embee! Joel, kul att du upptäcker jazzen. Din formulering om att det först mest låter som slumpmässigt klinkande är underbar, jag kanske använder den framöver... ;-)

Anonym sa...

Ah, jag kände bara inte igen namnet på låten. Har allt som finns på cd från dvsg sedan "a modern day city symphony" (tror jag).