torsdag, april 17, 2008

Komplettering

The Avalanches omarbetning av Belle & Sebastians I'm A Cuckoo – där de helt sonika sätter alltihopa i händerna på en grupp västafrikanska exilmusiker i Melbourne – är inte bara helt genialisk, den hade också varit omöjlig utan arvet från Saravah. Den till synes aparta föreningen av sköra popmelodier och afrikansk folkmusik hade inte låtit som den gör utan Pierre Barouh. (Jag har inget intresse av att nämna Vampire Weekend i sammanhanget.) Så, nu är det förra inlägget kompletterat och klart.

Lyssna:
Belle & Sebastian "I'm A Cuckoo" (Avalanches Version) (ZShare)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken trevlig remix på en bra låt.

Du ska inte nämna Vampire Weekend? Inte ens Paul Simon? ;)

Anonym sa...

Brukar digga nästan all musik du lägger upp men den här var ju inte så kul..

Tobydammit sa...

Underbart med olika smaker - mer sånt! ;-) Paul Simons "Graceland" är faktiskt en blank fläck på min karta, jag har så många gångar hoppat över den i skivbackar, på grund av omognad och okunskap misstänker jag - vilket betyder att jag måste upptäcka denna platta snarast möjligt.

För övrigt hittade jag ingenting vettigt på skivfronten i Paris...