torsdag, april 10, 2008

Paus

Vill bara kort nämna att jag finns kvar. Det är bara så att jag jobbar ohyggligt mycket just nu, vilket gör att det blir glest mellan inläggen. Häng kvar, spännande saker kommer framöver – till exempel en recension av The Splendor från Hoob. Jag borde vara tillbaka efter helgen. Och mitt i stressen drömmer jag om att ta en paus och sitta på en trappa i New York tillsammans med en jazzdvärg. Precis som Ben Sidran – grymt cool i sin klassiska collegelärarstil à la 1979 – på omslaget till The Cat and The Hat. För övrigt en mycket bra platta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ok, dina blogginlägg är värda att vänta på. Så länge man vet att du fortfarande fortsätter.
Tack för en fantastisk bra blogg!

Tobydammit sa...

Man tackar och bockar! ;-)

Anonym sa...

Nu har jag lagt till din blogg i min RSS-lista så jag blir påmind om att besöka den då och då.

För övrigt gillade jag stundtals Pacifics spelning på Debaser i fredags. Men en detalj störde mig - maskerna. Elektronisk musik och maskerat band 2008? - Njaaa..

Det var kul att se dig hur som helst. Hör av mig igen så kommer jag förbi er när det passar någon dag. Ha det fint!

Tobydammit sa...

Tjenare Daniel,

Detsamma - kul att ses! Håller med om Pacific. Det var ett förfärligt livekoncept. Ganska lata också tycker jag, i sina masker där bakom datorerna. Kan tycka att deras musik hade kunnat tas ganska många steg längre live, med ett större band, nya arr - kort sagt någonting annat än bara en sofistikerad playback.